Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.


Forum Brukarskie on

Mierzymy.pl



Poprzedni temat «» Następny temat
HATZ ES75 problem
Autor Wiadomość
Prox 

Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Chwaszczyno



Wysłany: 8 Maj 2014, 19:25   HATZ ES75 problem

Witam,

Posiadam Wackera 180kg z HATZ ES75 , czytajac swojego czasu forum wyczytałem kup markowe używane a nie nowe chińskie i tak zrobiłem :)

po zakupie silnik ładnie odpalał wkręcał się na obroty ale dymił na czarno. Po przerwie zimowej maszyna ładnie odpala ale nie chce wchodzić na obroty i potwornie dymi na czarno Zaraz po odpaleniu jak jest zimna ładnie wchodzi na obroty ale po minucie kiedy się rozgrzeje zaczyna kopcić i sie nie ma mocy. Wyregulowałem luzy zaworowe bo było około 1mm ustawiłem na 0,1mm nie wiem jak się ustawia odprężnik - jest też do tego śrubka może ktoś podpowie.

Rozebrałem wtrysk był strasznie brudny od nagaru przeczyściłem
sprawdziłem czy pompa podaje jest ok paliwo leci zarówno do pompy jak i z pompy
sprawdziłem kompresje tak na szybki przyrządem do bezyniaków wyszło ponad 12kg na pewno jest więcej bo miałem manometr który dociskałem do gniazda wtrysku i nie było szczelnie
sprawdziłem czy wtrysk pracuje wydaje mi się że trochę leje ale bez przyrządu nie mogłem sprawdzić nie znam się też za bardzo na dieselach
podłożyłem dodatkową podkładkę pod sprężynę wtryskiwacza i się trochę poprawiło.

Wiem że przy komputerze trudno ale może ktoś zdiagnozuje i podpowie co sprawdzić ?
Szukam też manuala do tego silnika
Na razie kupiłem nowy wtrysk i jak przyjdę chce wymienić ?

Z drugiej strony chciałbym kupić też nową maszynę ok 100 kg - będzie mało używana ale nie chce już się bawić w mechanika widzę że jedynie belle jest w akceptowalnej przeze mnie cenie. Mam nadzieje że uporam sie z Wackerem wiec będę miał już 180kg a chce mieć coś mniejszego i lżejszego czym ubiję np bruk klinkierowy

Pozdrawiam
Tomek
 
 
Sławny 



Firma: StoneMan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 23 Paź 2012
Piw: 30
Posty: 951
Skąd: Lubelskie



Wysłany: 8 Maj 2014, 19:55   

Prox napisał/a:
ustawiłem na 0,1mm


Nie wiem czy nie za mało

Prox napisał/a:
Rozebrałem wtrysk był strasznie brudny od nagaru przeczyściłem


Nie mów że szczotką drucianą. Ftrysko może być brudny, ważne aby ładnie pylił

Prox napisał/a:
wydaje mi się że trochę leje


Jak to leje? Jak przykręciłeś mu przewód od pompy i kręciłeś silnikiem to raz ładnie mgiełka wystrzeliła,a raz siknęło paliwem?

Prox napisał/a:
podłożyłem dodatkową podkładkę pod sprężynę wtryskiwacza


I tym sposobem go rozregulowałeś.

Czarny dym w dieslach kojarzy mi się tylko z nadmiernym obciążeniem. Jakby wtrysk lał to miałbyś niebieski dym po odpaleniu. Pali ładnie, czyli kompresja ok. Odłącz wibrator i zobacz jak silnik będzie się wkręcał bez obciążenia.
_________________
30kg cukru, 120L wody, 3kg drożdży (prawie jak cud)!!!!! :D Nie jestem Brukarzem. Jestem Bimbrownikiem- pomyliłem fora.
 
 
 
Prox 

Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Chwaszczyno



Wysłany: 8 Maj 2014, 20:57   

silnik pali ładnie zimy i ciepły od pierwszego zakręcenia. kompresja jak pisałem na pewno dużo ponad 12kg. Wtryski wyczyściłem sprajem do usuwania nagaru i wymyłem ropa.

Nie wiem jak powinien strzelać ten wtrysk jak przykładam kartke to sa kleksy dla mnie sika a nie rozpyla. Podkładkę dałem dla próby wiec było większe ciśnienie otwarcia teraz jest bez. z podkładką chodził dużo lepiej (może problem z wtryskiem ma za dużo paliwa, leje i dlatego kopci bo nie przepala.
0,1 mm luzu znalazłem tu i tak ustawiłem pomogło trochę http://wobis.pl/dokumenty.../ustawienia.pdf

jak silnik jest zimny ładnie chodzi i nie kopci. teraz zimno na dworze wiec wszystko ok przez 2 minuty
Wibrator obracam ręką.
pierścienie chyba nie bo ładnie pali nie dmucha przez miarkę poziomu oleju.
czy jest jakaś regulacja kąta pompy ?
Jak ma być chłodzony ten silnik przy sprzęgle mam wiatrak który ***** powietrze ale nie jest to mocno wyczuwalne. głowica i pokrywa mocno się rozgrzewa.
 
 
buczo 



Firma: ANEX-BRUK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Piw: 144
Posty: 4822
Skąd: BRZEG



Wysłany: 8 Maj 2014, 22:19   

Prox napisał/a:
Nie wiem jak powinien strzelać ten wtrysk jak przykładam kartke to sa kleksy dla mnie sika a nie rozpyla.

to źle

Prox napisał/a:
(może problem z wtryskiem ma za dużo paliwa, leje i dlatego kopci bo nie przepala.

to nie kopciłby na czarno

Sławny napisał/a:
Czarny dym w dieslach kojarzy mi się tylko z nadmiernym obciążeniem.

lub bierze i przepala olej ( pierścienie, cylinder)

Prox napisał/a:
ładnie pali nie dmucha przez miarkę poziomu oleju.

tak się niczego nie sprawdza

Prox napisał/a:
głowica i pokrywa mocno się rozgrzewa.

ten silnik tak ma
_________________
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezzwłocznie skonsultować się z lekarzem! :D
 
 
Sławny 



Firma: StoneMan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 23 Paź 2012
Piw: 30
Posty: 951
Skąd: Lubelskie



Wysłany: 8 Maj 2014, 23:06   

buczo napisał/a:

Sławny napisał/a:
Czarny dym w dieslach kojarzy mi się tylko z nadmiernym obciążeniem.

lub bierze i przepala olej ( pierścienie, cylinder)


Niebieski dym wtedy by leciał, taki niebieski ale nie błękitny. błękity, i błękitno biały to za późny wtrysk paliwa. a i wtedy opary są strasznie szczypiące w nos i oczy (rozpylone niedopalone paliwo).

Prox,
Wymień wtrysk. Jak nie pomoże to będziemy dalej myśleli.
_________________
30kg cukru, 120L wody, 3kg drożdży (prawie jak cud)!!!!! :D Nie jestem Brukarzem. Jestem Bimbrownikiem- pomyliłem fora.
 
 
 
buczo 



Firma: ANEX-BRUK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Piw: 144
Posty: 4822
Skąd: BRZEG



Wysłany: 9 Maj 2014, 22:03   

Sławny napisał/a:
Niebieski dym wtedy by leciał, taki niebieski ale nie błękitny.

jak spala olej :570:
Sławny napisał/a:
Wymień wtrysk.

samą końcówkę
_________________
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezzwłocznie skonsultować się z lekarzem! :D
 
 
Sławny 



Firma: StoneMan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 23 Paź 2012
Piw: 30
Posty: 951
Skąd: Lubelskie



Wysłany: 9 Maj 2014, 23:05   

buczo napisał/a:

Sławny napisał/a:
Niebieski dym wtedy by leciał, taki niebieski ale nie błękitny.

jak spala olej


Miałeś kiedyś motorwer marki romet? albo sprzęt kaskaderski zwany potocznie wuechą??

Nie kopcił on przypadkiem na niebiesko?? Niezależnie jaki olej nalałem nie licząc mixolu, bo on był odpowiedni, zawsze był niebieski dym.
_________________
30kg cukru, 120L wody, 3kg drożdży (prawie jak cud)!!!!! :D Nie jestem Brukarzem. Jestem Bimbrownikiem- pomyliłem fora.
 
 
 
buczo 



Firma: ANEX-BRUK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Piw: 144
Posty: 4822
Skąd: BRZEG



Wysłany: 10 Maj 2014, 15:10   

qurwa Sławny Ja piszę o oleju silnikowym :D
czytaj chłopie ze zrozumieniem :
"Sławny napisał/a:
Czarny dym w dieslach kojarzy mi się tylko z nadmiernym obciążeniem.

lub bierze i przepala olej ( pierścienie, cylinder) "

czy pierścienie i cylinder kojarzą Ci się z olejem napędowym :D
_________________
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezzwłocznie skonsultować się z lekarzem! :D
Ostatnio zmieniony przez buczo 10 Maj 2014, 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
przemol 
mózg operacji



Firma: Mpbruk
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2011
Piw: 33
Kostek: 1
Posty: 1194
Skąd: Bytom



Wysłany: 10 Maj 2014, 22:30   

dla mnie czarny dym to spalanie za dużej dawki paliwa (leje wtrysk)
niebieski spala olej
biały dym wybrali papieża
_________________

Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy przychodzi ten, który nie wie, że się nie da i on to właśnie robi. Albert Einstein

Brukarstwo Bytom 507458481 mpbruk@mpbruk.pl
 
 
 
Sławny 



Firma: StoneMan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 23 Paź 2012
Piw: 30
Posty: 951
Skąd: Lubelskie



Wysłany: 11 Maj 2014, 12:47   

j tam j tam. nie ma c się spierać. Jak dymi to "wiedz że coś się dzieje"
_________________
30kg cukru, 120L wody, 3kg drożdży (prawie jak cud)!!!!! :D Nie jestem Brukarzem. Jestem Bimbrownikiem- pomyliłem fora.
 
 
 
Prox 

Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Chwaszczyno



Wysłany: 15 Maj 2014, 19:15   

wtrysk wymieniony nic nie pomogło.
Przy dodawaniu gazu dymi na czarno
zimny chodzi ładnie.
po rozgrzaniu i przy obciążeniu słabnie i kopci.
sprawdziłem jeszcze raz kompresje testerem do silników benzynowych zamknęło skale czyli 20kg czyli chyba ok bo z tego co wyczytałem silnik ma kompresje 21:1
bez obciążenia słabo reaguje na zmianę gazu

zagęszczarka była przez kogoś wcześniej remontowana i szykowana w sprzęgle są nowe okładziny i nowe łożysko.
czy wiecie jak ustawić pompe wtryskowa??
mogę dać jeszcze cały wtrysk do sprawdzenia ciśnienia otwarcia
 
 
Roni81 


Dołączył: 18 Lut 2012
Piw: 2
Posty: 46
Skąd: kujawsko pomorskie



Wysłany: 21 Kwiecień 2018, 17:30   

Panowie czy silnik hatz es 75 posiada filtr oleju silnikowego jesli tak to gdzie on sie znajduje. Jakiej klasy olejem zalac silnik ?ile tam wchodzi oleju, łacznie z mokrym filtrem powietrza?
 
 
kamil138 

Wiek: 30
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: Suwałki



Wysłany: 22 Kwiecień 2018, 08:34   

Witam, mam podobny problem, posiadam ammana z silnikiem HATZ E673LS, wiem w tym silniku nie wymienia się filtra oleju ale czy trzeba go jakoś czyścić? I jeszcze jedno pytanie przy silniku jest coś co wygląda jak filtr pod którym znajduje się taka niby miska, wyciągnąłem ją a w niej było mnóstwo syfu i trochę oleju, a w połowie wysokości tej miski kreska, czy po wyczyszczeniu jej trzeba ją zalać olejem?
 
 
Roni81 


Dołączył: 18 Lut 2012
Piw: 2
Posty: 46
Skąd: kujawsko pomorskie



Wysłany: 23 Kwiecień 2018, 20:40   

Gdzie mozna kupic wkład mokrego filtra powietrza do tego hatza es 75 bo mam troche dziurawy?chodzi mi o sama siatke.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów HATZ 673 problem
bobosan Cięzki sprzęt 3 13 Kwiecień 2011, 18:26
buczo
Brak nowych postów problem hatz 1b30
problem hatz 1b30
mlodybrukarz Zagęszczarki 1 4 Wrzesień 2014, 21:12
error
Brak nowych postów Problem z silnikiem HATZ Seria B
Nie wchodzi na obroty, przydymia na siwo
cainsss Zagęszczarki 5 26 Lipiec 2015, 12:34
cainsss
Brak nowych postów Zageszczarka Bomag 210kg Hatz e673 problem
Marcin645 Zagęszczarki 0 3 Wrzesień 2016, 20:09
Marcin645
Brak nowych postów Hatz 1B20 Problem z wyciągnięciem filtra oleju.
kordi82 Zagęszczarki 2 15 Kwiecień 2014, 19:24
Gość




Kostka brukowa BydgoszczniwelatoryBruk-TechBrukmastersKGBruk

Korzystanie ze strony oznacza akceptacje regulaminu.
Administracja forum nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc oraz materialy zamieszczane przez uzytkownikow.
Kopiowanie wszelkich treści zawartych na forum zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania


Linki Sponsorowane

Brukarstwo - Bydgoszcz
mierzymy.pl
Kostka Brukowa


PARTNERZY

Kesler.pl

Brukarze.pl