Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.


Forum Brukarskie on

Mierzymy.pl



Poprzedni temat «» Następny temat
Krawężnik najazdowy jako próg bramy przesuwnej
Autor Wiadomość
adaxis 

Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Kraków



Wysłany: 9 Lipiec 2018, 11:21   Krawężnik najazdowy jako próg bramy przesuwnej

Witam Wszystkich, robię bramę przesuwną ale jednak z fundamentem pomiędzy słupkami głównymi bramy. Czy w trakcie wylewania takiego fundamentu można w nim osadzić bezpośrednio krawężniki najazdowe, które będą progiem w bramie i zarazem oparciem dla kostki brukowej? Oczywiście idelanie poziomując itp.

Ponadto czy będzie OK jak taki próg będzie symetrycznie w osi słupków bramy? Bo jednak brama przsuwna będzie bardziej z przodu -pół grubości słupka i ok. 5cm, czyli pewnie z 25-30cm -więc czy to nie będzie dziwnie wyglądać?
Czy takie progi z łukiem symetrycznym u góry nazywają się krawężnikami najazdowymi czy może jakoś inacze?j, bo znajduję chyba tylko zwykłe krawężniki z jednaj strony ścięte. Pozdrawiam
 
 
blondynek 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 23
Dołączył: 24 Sie 2014
Piw: 6
Posty: 302
Skąd: Łęczna



Wysłany: 9 Lipiec 2018, 18:52   

Jestem ciekaw jak chcesz ustawić krawężnik na lanym betonie :D Nie wiem czemu chcesz ustawiać krawężnik pod bramą, chyba że to początek kostki to ok. Jeżeli już tak to zrób tą wylewkę sporo niżej tak aby na to poszło z 10cm wilgotnego betonu B10 ( C8/10) i na tym ustawiaj krawężnik.

To jest krawężnik najazdowy który ma wymiary 15x22x100 ;)
_________________
By blondynek ;)
 
 
K3 
z natury zły człowiek



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 03 Kwi 2010
Piw: 64
Kostek: 3
Posty: 2289
Skąd: Brodnica



Wysłany: 9 Lipiec 2018, 19:48   

Wylej ławę tak by było jeszcze co najmiej 15 cm na podsypkę i kostkę a krawężnik zostaw do ustawienia brukarzom . Ew. teraz możesz poradzić się brukarza co do wysokości osadzenia bramy by później pasowały spadki.
_________________
RZUŁF ZY THUŻEM LERZOM NAT ŻEKOM.
 
 
adaxis 

Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Kraków



Wysłany: 10 Lipiec 2018, 07:37   

Dzięki! Czyli nie ma krawężników najazdowych z łukiem dwustronnym? bo taki by mi pasował :)
 
 
blondynek 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 23
Dołączył: 24 Sie 2014
Piw: 6
Posty: 302
Skąd: Łęczna



Wysłany: 10 Lipiec 2018, 17:46   

Nie ma takich, możesz co najwyżej wstawić opornik na równo z kostką.
_________________
By blondynek ;)
 
 
Jarczyk 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2014
Piw: 13
Kostek: 2
Posty: 108
Skąd: Zywiec



Wysłany: 10 Lipiec 2018, 19:13   

Może dac podwójnie krawęzniki obrócone do siebie plecami i bedzie efekt który chce uzyskać, dodatkowo będzie miał piekny szeroki najazd :D ^^
_________________
https://www.facebook.com/twojbrukarz
 
 
adaxis 

Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Kraków



Wysłany: 11 Lipiec 2018, 07:14   

Hmmm... woda musi pozostać na działace, bo inaczej zaleję sąsiada -taki mam układ.
Nie pytałbym, gdybym nie widział coś w rodzaju "poduszek" najazdowych (progów najazdowych), nie wiem tylko czy ktoś je kupował czy wykonał sam. Chodzi o delikatne i łagodne obustronnie podwyższenie na wjeździe....

[ Dodano: 13 Lipiec 2018, 05:13 ]
blondynek napisał/a:
Nie ma takich, możesz co najwyżej wstawić opornik na równo z kostką.
Wracam, bo ostatecznie zestawienie 2 krawężników najazdowych i uzyskanie progu o szerokości ok. 30cm wchodzi w grę i mam nadzieję, że to sie sprawdzi :)
Tylko jak patrzę na ten krawężnik najazdowy, to wydaje się, że ten łuk najazdowy byłby za wysoki -a może da się uzyskać próg 3-5cm?

Czy na pewno nie ma łagodniejszych kształtek betonowych najazdowych typu "poduszka"? Pozdro

[ Dodano: 13 Lipiec 2018, 05:34 ]
a może 2 najazdowe na płasko -robi się ok. 40cm, ale przynajmniej łagodne. Proszę o opinię :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów krawężnik łukowy NAJAZDOWY
jack.3b Krawężniki, obrzeża itp. 1 1 Czerwiec 2015, 21:29
blondynek
Brak nowych postów wyjazd do bramy z tlucznia
robercik Prywatne posesje i ogródki 8 20 Sierpień 2013, 15:27
Torots_pl
Brak nowych postów Unosząca się kostka na zimę - nie można otworzyć bramy
cchriss11 Prywatne posesje i ogródki 15 30 Kwiecień 2014, 19:49
brukarz123
Brak nowych postów EHAZET jako podsypka.
brukarstwo łódzkie Beton, podsypka, podbudowa 20 6 Październik 2013, 19:34
siekla
Brak nowych postów B 10 jako podbudowa pytanie amatora.
kormar1 Tradycyjne rozmowy na temat brukarstwa 10 31 Maj 2015, 19:08
buczo




Kostka brukowa BydgoszczniwelatoryBruk-TechBrukmastersKGBruk

Korzystanie ze strony oznacza akceptacje regulaminu.
Administracja forum nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc oraz materialy zamieszczane przez uzytkownikow.
Kopiowanie wszelkich treści zawartych na forum zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Linki Sponsorowane

Brukarstwo - Bydgoszcz
mierzymy.pl
Kostka Brukowa


PARTNERZY

Kesler.pl

Brukarze.pl